זכותכם לבקש דעה שניה

זכותכם לבקש דעה שנייה!

כן, זו זכותכם, זכות שהיא חוק בישראל כחלק מזכויות החולה. חולים רבים מרגישים לא נוח לערער על סמכויותיו של הרופא המטפל ולבקש להזמין מומחה למתן דעה שנייה. זאת אף שיש סבסוד לביטוחים שונים ולקופות החולים. חשוב שתדעו שאתם לא חייבים להסביר לרופא המטפל.

 

זכותכם להיות בטוחים ורגועים שמדובר פה בטיפול ובבחירות שהם קריטיים להחלמתכם ולאיכות חייכם. ייעוץ עם רופא מומחה יכול להאיר לכם את הדרך להחלמה ואפילו לפתור את הבעיה.

במספר רב של מקרים הגיעו לפרופ' לינטון חולים עם בעיות נשימה שנעזרו במשך שנים במכונת הנשמה. בעזרת הליך נכון או טיפול חדשני אותם חולים הצליחו לנשום ללא עזרה. הם לא האמינו שהם בזבזו שנים בסבל מיותר במקום לחפש פתרון.

לא לכל מחלה יש פתרון קסם, אך לעתים גם הקלה במצב או הורדת תופעות הלוואי יכולות לעשות הבדל גדול בחיי המטופל, במיוחד שמדובר במחלות כרוניות.

אם לפי האינטואיציה שלכם, החולה לא מתקדם כראוי, אל תתעלמו ממנה ואל תשתיקו את הקולות. 

אל תתביישו לעצור ולבקש עוד דעה. מדובר בחיים של יקיריכם ועבורם מגיע הטוב ביותר גם במקרה של חוסר נעימות זמני. המחשבה שאולי לא ניסינו הכול כואבת הרבה יותר. עד כמה תתאכזבו כשתגלו שהיה טיפול אחר שהיה זמין אך לא ניסיתם אותו והחולה סבל סבל מיותר וסחבת?

הרופאים מפרשים נתונים בהתאם לידע שלהם. הם סה"כ בני אנוש וזו היא רק דעתם לאור הבדיקה שלהם. אך יכול להיות שרופא מומחה יפרש בצורה יותר מדויקת, בהתאם להכשרתו ולניסיונו.

מתי מומלץ לבקש דעה שנייה ?

  1. כאשר מצב החולה הוא ססטי ואינו משתפר למרות הטיפולים
  2. כאשר האבחנות אינן חד משמעיות
  3. הפתרונות לבעיה הם אגרסיביים ובעלי השלכות כבדות ומסוכנות
  4. כשהאינטרנט מציע עוד פתרונות אבל הרופא שלכם לא מכיר אותם ולא שמע עליהם
  5. אתם לא שלמים עם צורת הטיפול והיחס להם החולה זוכה.

רופאים רגילים לנוהל של מתן חוות דעה שנייה. הם אף מתייעצים ביניהם. לכן, הרגישו נוח לדרוש. חשוב לא להסתיר מהרופא המטפל את רצונכם לקבל דעה נוספת. על פי חוק, הוא חייב לספק למומחה את הנתונים הרפואיים של החולה. אך, חובה ליידע את הרופא המטפל במוסד או בבית חולים על הגעת מומחה אחר.

היו כנים ובשקיפות מלאה עם הרופאים - תמיד. הכול מתועד בתיק הטיפול והמטרה שלכם צריכה להוביל לשיתוף פעולה בין הרופאים. דברו על עצמכם ועל הצורך שלכם בהרגעה, ולא על חוסר אמון בצוות המטפל. אתם כחולה – זה המרכז. הבהירו שברצונם לחקור את כל האפשרויות כדי לקבל החלטות בביטחון וברוגע.

טיפ: הגיעו מוכנים לקבלת חוות דעת שנייה. שימו לב שכל הבדיקות נמצאות ברשותכם. זכותכם לקבל את החומר במלואו מהרופא המטפל ללא הסברים.

ספרו למומחה בהרחבה על השתלשלות העניינים ועל הטיפול שהבנתם שהחולה קיבל.

הרבה פעמים הדעה השנייה תהיה דומה או תואמת לראשונה, אבל בכל מצב היא אף פעם לא מזיקה. עם זאת, דעה שנייה יכולה לבלבל, לכן חשוב ללכת רק לרופא עליו אתם סומכים ושדעתו נחשבת, אחרת לייעוץ אין משמעות.
 לפני שאתם הולכים לדעה שנייה ודאו מה מגיע לכם במסגרת קופות החולים ולאילו טפסים אתם חייבים לדאוג. חבל ללכת לייעוץ ואז לגלות שהפסדתם את ההשתתפות בגלל טופס או חתימה.

בכל מצב שבו חייכם עומדים על כף המאזניים אל תתפשרו, בדקו שוב גם במחיר תשלום מכיסכם הפרטי. עדיף לבדוק מאשר להתחרט.
תהיו בריאים, נשמח לעמוד לשירותכם בכל עזרה ושאלה.

© Linmed 2015 • עיצוב ובניה shirgdesign • קידום ושיווק GTN